دریاچه گهر


ساحل دریاچه‌ با 1700متر بلندا و 400 تا 800 متر پهنا گاهی میزبان گردشگرانی است که برخلاف دیگران با کیسه‌های خالی می‌آیند و با کیسه‌های پر از زباله‌های دیگران بر می‌گردند. بنابراین گهر افزون بر بکر بودن هرازگاهی نیز تمیز و پاکیزه می‌شود. گهر
2 بخش دارد به این معنی که اگر از الیگودرز به سمت گهر بروید ابتدا گهر کوچک را با طولی در حدود ۵۰۰‌متر و عرضی در حدود ۱۵۰‌متر می‌بینید سپس به گهر بزرگ در مرز شهرستان دورود می‌رسید ولی اگر از دورود حرکت کنید پس از کمی پیاده روی به سمت کیگوران به دریاچه گهر بزرگ در الیگودرز می‌رسید.

اطراف نگین زاگرس به لحاظ پوشش گیاهی بسیار غنی است. برای نمونه با کمی گشت و‌گذار در کناره‌های این دریاچه می‌توان درختانی مانند بلوط، بید، بادام، پسته‌وحشی، گلابی وحشی، چنار، نارون، بلوط مازو، گردو، انجیر، زبان‌گنجشک، سیب، زالزالک، ارژن، کنار کهور، انار، گز و موی وحشی را دید.

گهر آبشخور برخی حیوانات نیز هست. در اطراف آن حیواناتی مانند بز، قوچ، آهو، کل، پلنگ، گرگ، گراز، خرس قهوه‌ای، کفتار، روباه، شغال، خرگوش و انواع پرندگان مانند عقاب، کبک، شاهین، تیهو و داخل آن نیز آبزیانی مانند مارماهی، لاک پشت، قورباغه و ماهی قزل آلای رنگین کمان و خال قرمز زندگی می‌کنند.اگر برای دیدن دریاچه گهر راهی شهرستان دورود می‌شوید سراغ 2رود زیبای این شهر را نیز از مردمان خونگرم آن بگیرید.


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: